• BOM 2023 - Budżet Obywatelski Mazowsza edycja 2023

31.05.2023

Zapraszamy wszystkich uczniów do udzielenia wsparcia.

Wejdź na stronę www.bom.mazovia.pl

Wybierz opcję głosuj online i rozpocznij głosowanie

Podaj swoje imię i nazwisko oraz powiat i miejscowość, w której zamieszkujesz (z załączonej do formularza listy) oraz numer telefonu.

Zaznacz czy jesteś osobą pełnoletnią czy nie

Zaznacz, że jesteś mieszkańcem Mazowsza

Dokonaj wyboru projektu: z grupy ogólnowojewódzkiej wybierz numer 141 pod nazwą HandbalLove Mazowsze (zaznacz odpowiednią kratkę) i z puli podregionalnej wybierz 215 czyli Zręczne Asy II (zaznacz odpowiednią kratkę)

Dokonaj wyboru i podaj kod SMS

Z jednego numeru telefonicznego można oddać 3 głosu (każdy na inne dane osobowe)

Dziękujemy za Twój głos!!!

• „POZNAJ POLSKĘ” – KONIECZNIE!!

30.05.2023

W dniach 22- 24 maja 2023r. grupa 44 uczniów klas 4ep, 4fp, 4dp oraz 3fp wraz z opiekunami (p. Beatą Olczyk, p. Magdaleną Krajewską i p. Agnieszką Witek)  zwiedziła jedno z najpiękniejszych miast w  Polsce – Wrocław oraz Podziemne Miasto Osówka nieco oddalone od Wrocławia. Wyjazd był zrealizowany w ramach projektu MEiN „Poznaj Polskę”.

Zwiedzanie Wrocławia rozpoczęliśmy od wizyty w ZOO. Jest ono najstarszym ogrodem zoologicznym w Polsce posiadającym największą liczbą zwierząt. W ciągu kilku godzin mieliśmy szansę poznać rzadkie i oryginalne zwierzęta ze wszystkich kontynentów. Największą atrakcją okazało się Afrykarium – unikatowe na skalę światową oceanarium prezentujące wyłącznie gatunki zamieszkujące Czarny Ląd – od plaży Morza Czerwonego po dżunglę Kongo. Zachwycają m.in. żółwie, kolorowe ryby, hipopotamy, płaszczki, rekiny, pingwiny i krokodyle oraz zjawiskowe manaty.

Drugi dzień wyjazdu poświęcony był zwiedzaniu Wrocławia. Wraz z przewodnikiem odkrywaliśmy zespół historycznego centrum, Halę Stulecia, Muzeum Narodowe we Wrocławiu – wraz z Panoramą Racławicką oraz Pawilonem Czterech Kopuł no i oczywiście Hydropolis. Na zasłużony odpoczynek poszliśmy obejrzeć fontannę multimedialną, która jest zarówno największą fontanną w Polsce, jak i jedną z największych w całej Europie. Codziennie o każdej pełnej godzinie można oglądać wodną choreografię, której tłem  jest muzyka klasyczna, popularna (np. utwory Madonny) czy kontemplacyjna.

Całość zwiedzania uatrakcyjniały nam krasnale, będące symbolem tego niesamowitego miasta.

W ostatnim dniu wycieczki udaliśmy się do Osówki, gdzie zwiedziliśmy Podziemne Miasto. Zwiedza się je z przewodnikiem i w kaskach. Co prawda przy świetle elektrycznym, jednak mimo to miejsce jest bardzo mroczne, tajemnicze i niezwykle przejmujące.

Pieszo przechodzi się przez system betonowych korytarzy, umocnień i hal, a towarzyszą temu liczne multimedialne wystawy. Wędrując tajemniczymi podziemiami mogliśmy poznać sposoby drążenia tuneli, etapy budowy, historie i tragedie towarzyszące realizacji nazistowskiego projektu Riese.

Po trzech dniach pełnych wrażeń wróciliśmy do domu.  Wszyscy byli zmęczeni, ale bardzo zadowoleni  i bogatsi o nowe doświadczenia związane z odkrywaniem urokliwych zakątków naszego kraju.

• ARCHITEKTURA KRAJOBRAZU ZSR-T W ZWOLENIU GÓRĄ!!!

29.05.2023

Kolejny powód do dumy na ogólnopolskim finale XLVI Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Rolniczych.

Absolwentka naszego Technikum Architektury Krajobrazu Emilia Chołuj została finalistką etapu centralnego. Dzięki uzyskaniu świetnego wyniku zdobyła indeks na dowolnie wybraną uczelnię w Polsce, na kierunek architektura krajobrazu.

Tegoroczny etap centralny odbywał się na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim w Olsztynie, w dniach 26-28 maja 2023 r.

Serdecznie dziękujemy Zespołowi Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Nowym Targu za chęć współpracy i pomoc w dotarciu do Olsztyna.

Korzystając z pięknej pogody i przesympatycznego towarzystwa olimpijczyków z Nowego Targu, w drodze powrotnej zwiedziliśmy ogrody w Arkadii i Nieborowie.

SERDECZNIE GRATULUJEMY kolejnego SUKCESU!!!

Opiekun, Justyna Ścibisz

• „POZNAJ POLSKĘ” - 1ECP, 1GP, 2FP, 2DP ORAZ 2EP WE WROCŁAWIU

29.05.2023

Dolny Śląsk to kierunek naszej trzydniowej wyprawy, która odbyła się w dniach 22-24 maja. W wycieczce wzięło udział 45 uczniów klas: 1ecp, 1gp, 2fp, 2dp oraz 2ep.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

W poniedziałkowe południe Wrocław przywitał nas piękną, letnią pogodą. Dzięki temu zwiedzanie wyjątkowej architektury i zabytków „Wenecji Północy” – bo tak nazywany jest przez turystów, stało się przyjemniejsze.

Nie sposób pominąć wspaniałych atrakcji mieszczących się w samym sercu tego pięknego miasta. Nasz spacer rozpoczęliśmy od zwiedzania Ostrowa Tumskiego - najstarszej, zabytkowej część miasta. Na tle błękitnego nieba widnieją charakterystycznie wieże Katedry Św. Jana Chrzciciela z XII-XIV w. Dalej udając się  ulicą Katedralną dotarliśmy do Mostu Tumskiego, który oddziela Piaskową Wyspę od Ostrowa. Most zwany jest przez turystów mostem zakochanych. Dzięki przewodnikowi mogliśmy zwiedzać stolicę Dolnego Śląska śladem  dziesiątek wrocławskich krasnali. Poszukiwanie ich na chodnikach, ławkach, zaułkach, budynkach czy latarniach sprawiło nam wiele frajdy. Udało nam się spotkać krasnala z twarzą Jana Miodka, który stoi przed budynkiem Instytutu  Filologii Polskiej. Krasnale okazały się świetnym pomysłem na promocję miasta i bardzo szybko zaczęły przybywać kolejne. Dziś jest ich kilkaset i co roku pojawia się kilkadziesiąt no­wych. Wizyta we Wrocławiu dała nam również możliwość zobaczenia Biblioteki Ossolińskich oraz niepowtarzalnej architektury wrocławskiego Rynku, np. Stary Ratusz, kolorowe kamienice, Kościół Garnizonowy, pomnik Aleksandra Fredry, sławne fontanny czy Kamienica „Jaś i Małgosia”. Wędrówkę po Wrocławiu zakończyliśmy zwiedzaniem Hali Stulecia oraz pięknym pokazem fontanny multimedialnej. Wodnemu widowisku towarzyszyły przepiękne melodie.

Drugi dzień naszej wycieczki realizowanej w ramach programu „Poznaj Polskę” rozpoczęliśmy od zwiedzania centrum Kłodzka a przede wszystkim od Muzeum Ziemi Kłodzkiej. Zapoznaliśmy się z wystawą zegarów śląskich – „Oczy czasu”, „ Z dziejów Kłodzka”, a także „Żywe obrazy”. Po obejrzeniu wystaw udaliśmy się w Góry Stołowe, które są jedynym w swoim rodzaju pasmem górskim w Sudetach, na pograniczu Polski i Czech. Wybraliśmy w swojej podróży najczęściej odwiedzane przez turystów  rezerwatySzczeliniec Wielki - najwyższy szczyt Gór Stołowych oraz Błędne Skały - skalne labirynty tuż przy granicy z Czechami. Kilkugodzinny spacer po Szczelińcu Wielkim pozwolił nam podziwiać niespotykane, wyrzeźbione przez naturę formacje skalne: „Kwoka", "Mamut" "Wielbłąd", "Głowa Księżniczki Emilki", "Słoń" i "Kazalnica". W galerii zdjęć możecie również podziwiać szczelinę „Piekiełko”- długą na 100m i głęboką na 20m.

Późnym popołudniem dotarliśmy do Błędnych Skał. Przeszliśmy przez labirynty szczelin i zaułków, niekiedy bardzo wąskich, oddzielających bloki skalne kilkunastometrowej wysokości. Wiele skał ma własne nazwy np.: "Skalne Siodło", "Kurza Stopka", "Labirynt", "Tunel", "Wielka Sala". Ta niespotykana atrakcja dala nam mnóstwo radości. Piaskowcowe grzyby, maczugi i skalne labirynty robią oszałamiające wrażenie. Zmęczeni po całodziennej wędrówce mogliśmy wypocząć w miłych okolicznościach przyrody w okolicach Bystrzycy Kłodzkiej.

Główną atrakcją ostatniego dnia naszej wycieczki było zwiedzanie Kopalni Złota w miejscowości Złoty Stok. Podziemna Trasa Turystyczna posiada dwie Sztolnie: „Gertruda” oraz „Czarna”, Labirynt Strachu. Ciekawym punktem jest jedyny w Polsce podziemny wodospad. W czasie wycieczki poznaliśmy dawne życie mieszkańców miasta oraz narzędzia górnicze, którymi się posługiwali a także usłyszeliśmy lokalne legendy. Na powierzchnię z kopalni wyjechaliśmy Pomarańczowym Tramwajem

Te trzy dni naszej wyprawy dostarczyły nam wiedzy ale również niezapomnianych wrażeń. Będziemy długo wspominać Wrocław i jego okolice.  Wszystkie założone punkty wycieczki współfinansowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki i realizowanej w ramach programu „Poznaj Polskę” zostały zrealizowane.

Opiekę na wycieczce sprawowały Panie: Izabela Markiewicz, Bożena Sowińska, Justyna Kaszuba, Magdalena Szymanowicz oraz Klaudia Bąk.

• "POZNAJ POLSKĘ" - WYCIECZKA DO WROCŁAWIA KLASY 1fp

29.05.2023

W dniach 23 i 24 maja klasa 1fp wybrała się na wycieczkę do Wrocławia. Uczniami opiekowała się wychowawczyni Agnieszka Molęda oraz pani Katarzyna Krzyśko-Płachta.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Wrocław z przewodnikiem, szlakiem najcenniejszych zabytków: Rynek, „tańczące fontanny”, kościół św. Wojciecha, promenada staromiejska, Biblioteka Uniwersytecka, Ostrów Tumski katedra św. Jana Chrzciciela, bazylika św. Elżbiety i Plac Solny. Wielkie wrażenie zrobiło na nas Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego,  a w szczególności Aula Leopoldyńska – największa i najbardziej reprezentacyjna sala gmachu głównego. Przewodniczka opowiedziała nam historię powstania tego miejsca oraz przybliżyła cechy charakterystyczne dla stylu barokowego, na który składa się iluzjonistyczne malarstwo ścienne Krzysztofa Handkego z Ołomuńca oraz dekoracja i wyposażenie rzeźbiarskie autorstwa Franciszka Mangoldta z Moraw i włoskiego mistrza Ignatiusa Provisore. Uczniom spodobały się Stare Jatki Miejskie, gdzie postanowili chwile odpocząć, opierając się na posągach zwierząt rzeźnych. Ostatnim punktem w tym dniu było zwiedzanie Ogrodu botanicznego. To idealne miejsce na odpoczynek i regeneracje sił po całym dniu. Można tu obejrzeć rośliny sezonowe i egzotyczne. Spacerując malowniczymi ścieżkami, co chwila napotykamy piękne zakątki, gdzie można się zatrzymać, usiąść na ławeczce i przemyśleć ważne sprawy w otoczeniu pięknej przyrody.

Drugiego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Hydropolis – jedyne takie miejsce w Polsce, gdzie można dowiedzieć się wszystkiego o wodzie. Ośrodek łączy walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą. Następnie udaliśmy sie obejrzeć  Panoramę Racławicką - przepiękne dzieło, jedyne w swoim rodzaju z zachwycającym sposobem ekspozycji w postaci poszerzonej rzeczywistości.
            Na każdym kroku można było spotkać wrocławskie krasnale, które uczniowie chętnie fotografowali.  Wycieczkę zrealizowaliśmy korzystając z programu "Poznaj Polskę".

• PRELEKCJA „POLACY RATUJĄCY ŻYDÓW W CZASIE II WOJNY ŚWIATOWEJ”

25.05.2023

W czwartek, 25 maja uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w prelekcji poświęconej Polakom, którzy ratowali Żydów podczas II wojny światowej i zapłacili za to najwyższą cenę – życie własne i swoich bliskich.

Podczas spotkania przybliżono nie tylko historię rodziny Ulmów z Markowej, której beatyfikacja odbędzie się 10 września 2023 roku, ale także losy rodziny Kowalskich z pobliskiego Ciepielowa. Za pomoc udzieloną Żydom rodzina ta została okrutnie zamordowana przez niemieckich policjantów z posterunku w Górkach Ciepielowskich.

Przypomnijmy, że nasza szkoła wzięła także udział w akcji „Żonkile” organizowanej przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, upamiętniającej 80. rocznicę powstania w getcie warszawskim, za co otrzymaliśmy podziękowania.

• WRĘCZENIE NAGRÓD W POWIATOWYM KONKURSIE ZAGADEK LOGICZNO-MATEMATYCZNYCH

20.05.2023

W dniu 19 maja 2023r. w Zespole Szkół Rolniczo – Technicznych im. Bohaterów Walki z Faszyzmem w Zwoleniu, odbyło się uroczyste rozdanie nagród laureatom Powiatowego Konkursu Zagadek Logiczno – Matematycznych. Zwycięzcami konkursu są:

I miejsce: Dawid Gołębiowski

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Dr. M. Papuzińskiego w Ciepielowie

II miejsce: Bartłomiej Wilk

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Królowej św. Jadwigi w Rawicy

III miejsce: Alan Krawczyk

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Dr. M. Papuzińskiego w Ciepielowie

To była już druga edycja konkursu. Zdaniem organizatorów poziom trudności zadań w tym roku był nieco wyższy w stosunku do pierwszej edycji. Mimo to uczniowie stanęli na wysokości zadania i świetnie poradzili sobie z rozwiązaniem arkusza. Komisja egzaminacyjna była mile zaskoczona. Zwycięzca konkursu – Dawid Gołębiowski zdobył maksymalną ilość punktów w etapie finałowym. Jego rozwiązania były bezbłędne i zawierały precyzyjnie rozpisany tok rozumowania.

Do udziału w konkursie zgłosiło się około 100 uczniów szkół podstawowych, co świadczy o tym, że wśród młodzieży jest rzesza osób, które interesują się matematyką i logiką. A my mamy dowody na to, że wielu z nich świetnie sobie radzi w tej dziedzinie. Widzimy, że nasza inicjatywa podoba się i jest potrzebna, a to z kolei motywuje nas do działania. Już dzisiaj obiecujemy, że w przyszłym roku wystartujemy z trzecią edycją konkursu – żeby wspierać i motywować pasjonatów królowej nauk!

Serdecznie dziękujemy Staroście Powiatu Zwoleńskiego Panu Stefanowi Bernaciakowi za objęcie patronatu nad konkursem.

Dziękujemy Rekord Grupie Mediowej oraz Zwolen24 za patronat medialny i promocje naszej szkoły.

• DZIEŃ OTWARTY

19.05.2023

W piątek, 19 maja odbył się Dzień Otwarty dla uczniów szkół podstawowych. Ósmoklasiści mieli okazję zapoznać się z ofertą edukacyjną i możliwościami kształcenia w naszej szkole.

Goście odwiedzali pracownie, w których czekali na nich nauczyciele oraz uczniowie ZSR-T. Były gry, pokazy, konkursy i słodkie poczęstunki, na hali sportowej emocjonujący mecz.

Frekwencja dopisała, a atmosfera była fantastyczna. Mamy nadzieję, że z większością z Was spotkamy się we wrześniu! Warto zaplanować z nami swoją przyszłość!

Sponsorzy:

1. Starostwo Powiatowe w Zwoleniu.
            2. Pan Leszek Janik prezes F.W.M. BRAT-MET Sp. z o. o. Zwoleń.
            3. Pan Krzysztof Wysocki prezes Banku Spódzielczemu w Zwoleniu.
            4. Pan Stanisław Kacperczyk.
            5. Pan Karol Liberski.
            6. Pan Marek Sowiński dyrektor RZD w Grabowie nad Wisłą.
            7. Pan Łukasz Stankiewicz - przedsiębiorstwo usługowe STANBUD.
            8. Pani Irena Maciaszek.
            9. Pan Andrzej Skawiński.

Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy swoim wsparciem, zarówno finansowym jak również poświęconym czasem i pracą, przyczynili się do organizacji Dnia Otwartego w naszej szkole.